Gröna-Lund-Speed

2012-01-22 / 00:14:43
Hej alla som fortfarande är vakna, eller ni som läser på morgonen! Måste bara berätta en rolig sak som alltid händer med mig på sommaren/våren/hösten. Jag får typ ett Gröna-Lund-syndrom eller någonting! Det ända jag går in på, på internet, är gronalund.se eller liseberg.se, det ända jag pratar om är vad jag ska åka för karuseller, vad andra ska åka o.s.v... Jag lyssnar ALDRIG på musik på Youtube längre, jag går bara in på samma videoklipp som jag sätt 389 gånger, om och om igen... Jag föreställer mig hur det känns, hur det skulle lukta där, hur det skulle se ut och höras... Jag är i en Gröna-Lund-koma. Mina vänner tröttnar på mig, förra sommaren fick jag åka gratis med ett par kompisar till Grönan som födelsedagspresent, antagligen för att de inte orkade höra mitt tjat längre... Jag säger alltid: "Åhh Insane verkar sååå läskig... Katapulten är skit-kul! Extreme är min favorit, vilken är din?". På helgerna orkar jag inte ringa till någon kompis, utan jag sitter och kollar, samma klipp... om och om igen... I TIMMAR...
Och nu har jag kommit in i fasen. Min lillasysters kompis som ska sova över här ikväll sa till slut till på skarpen: "Nu slutar du prata om Gröna Lund, annars sprängs mitt huvud!!!!". Och jag gick snopet iväg och började kolla på de meningslösa jätteroliga klippen om Twister, Extrem o.s.v... Om och om igen. Jag kommer babbla om det hela våren och sommaren, så... kompisar som läser detta! Skaffa öronproppar om ni inte vill sitta med en tjej två cm från dig som pratar om hur gullig Kärlekstunneln är... Och ni som känner nu, att ni inte kommer vara intresserade av denna blogg nu i vår när jag bara babblar om Gröna Lund, sluta läs den. Ett tips. Men om ni gillar Grönan och karuseller, läs den för all den. När jag frågade med min försiktigaste röst till Mamma: "Mamma, vad hade du valt, Katapulten eller Fritt Fall?". Hon bara suckade och gick iväg. Typiskt. Aja, nu vet ni.

/Cheeeyen♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: